NIO

Kurs akcji NIO- analiza ceny na giełdzie

--- Ogłoszenie ---
76,4% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty na handlu kontraktami CFD u tego dostawcy.
 
Wykres dostarczony przez TradingView

Jeśli chcesz obracać akcjami spółki Nio, możemy pomóc Ci przeprowadzić analizy tego papieru wartościowego. Faktem jest, że aby przeprowadzić dobre analizy tych akcji trzeba doskonale znać tę grupę i jej działalność, co przedstawimy szczegółowo poniżej. Niezbędne jest również przyjrzenie się środowisku tej firmy, zarówno jej otoczeniu konkurencyjnemu, jak i potencjalnym sojusznikom. W związku z tym przyjrzymy się również bezpośrednim konkurentom grupy i ostatnim partnerstwom. Przedstawimy również historyczny przegląd wydarzeń, które naznaczyły ostatnie kilka lat istnienia tej grupy oraz kilka porad, jak przeprowadzić analizę fundamentalną tej akcji, biorąc pod uwagę najbardziej istotne i wpływowe ogłoszenia i wiadomości.

Elementy, które mogą mieć wpływ na kurs tego aktywa:

Analiza nr 1

Pierwszymi danymi, które należy przeanalizować przed zajęciem pozycji na kursie akcji Nio, jest niewątpliwie kondycja ekonomiczna sektora motoryzacyjnego. Im bardziej wzrośnie liczba zamówień i sprzedaży nowych pojazdów, tym bardziej spółka Nio będzie miała szansę na zwiększenie swoich przychodów, i na odwrót.

Analiza nr 2

Należy również bacznie obserwować inwestycje grupy w badania i rozwój. Pojazdy opracowane przez Nio są pojazdami innowacyjnymi, podłączonymi do sieci i ekologicznymi. Wypuszczenie lub ogłoszenie wypuszczenia nowych pojazdów są dobrym wskaźnikiem wzrostu jej działalności i ceny akcji.

Analiza nr 3

Konkurencja w segmencie innowacyjnych pojazdów ma również bezpośredni wpływ na możliwość wahań kursu akcji Nio. Należy zatem monitorować cały ten sektor oraz innowacje innych producentów samochodów działających w podobnych segmentach.

Analiza nr 4

Grupa Nio przekazuje również regularnie informacje o swoich strategiach wzrostu i rozwoju. Zalecamy dokładne monitorowanie tych ogłoszeń, jak również prognoz analityków specjalizujących się w tym sektorze.

Analiza nr 5

Podobnie należy regularnie sprawdzać wyniki finansowe tej spółki. Chodzi oczywiście o roczny bilans zawierający obrót i zysk netto oraz wyniki kwartalne i półroczne. Dobrym wskaźnikiem może być księga zamówień informująca o przyszłych dostawach, a tym samym przyszłych przychodach tej firmy.

Analiza nr 6

Ponadto należy również sprawdzać przepisy prawne dotyczące eksportu pojazdów oraz zgodność z normami mającymi zastosowanie w potencjalnych krajach importujących.

--- Ogłoszenie ---
Handluj akcjami NIO!
76,4% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty na handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Handel CFD z Plus500

Ogólna prezentacja spółki NIO

Zachęcamy do poznania informacji na temat spółki Nio i jej cech szczególnych. Gruntowna wiedza o tej grupie, a w szczególności jej działalności, produktach i usługach, jest rzeczywiście niezbędna, jeśli chce się lepiej zrozumieć jej środowisko gospodarcze, wyzwania i zagrożenia, którym może stawiać czoła w przyszłości. Przedstawiamy więc konkretne informacje na ten temat.

Grupa Nio jest chińską firmą specjalizującą się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży inteligentnych i połączonych z siecią pojazdów elektrycznych. Firma specjalizuje się w produkcji pojazdów elektrycznych samojezdnych, zintegrowanych z technologiami nowej generacji i sztuczną inteligencją.

Wśród flagowych modeli tej firmy i marki jest przede wszystkim ES8, elektryczny sportowy pojazd użytkowy SUV wykonany ze stopu aluminium, który posiada siedem siedzeń. Jest on wyposażony m.in. w elektroniczny układ napędowy zdolny do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy przy zasięgu 355 km i maksymalnym zasięgu 500 km na jednym ładowaniu.

Nie jest to jednak jedyna działalność tej chińskiej grupy, która zajmuje się również dostarczaniem rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów, w tym np. usług Power Home, Power Swap, Power Mobile i Power Express. Pozostałe usługi oferowane przez Nio obejmują ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia od uszkodzeń pojazdów mechanicznych za pośrednictwem ubezpieczycieli i partnerów, usługi naprawy i bieżącej konserwacji, pojazdy zastępcze w przypadku długo trwających napraw i przeglądów oraz ubezpieczenia drogowe.

Kurs akcji NIO- analiza ceny na giełdzie
--- Ogłoszenie ---
Handluj akcjami NIO!
76,4% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty na handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Handel CFD z Plus500

Konkurencję

Przyjrzyjmy się teraz otoczeniu konkurencyjnemu grupy Nio. Biorąc pod uwagę, że firma Nio stara się pozycjonować na światowym rynku pojazdów elektrycznych, należy uważnie obserwować innych producentów samochodów, którzy wyróżniają się w tym segmencie. Oto oni:

Tesla 

Ten amerykański producent wyróżnia się na tle innych producentów pojazdów elektrycznych w szczególności estetyką swoich pojazdów i klasyfikacją w segmencie premium.

BYD

Jest chińskim producentem, który stał się jednym z największych sprzedawców pojazdów elektrycznych na świecie, a który wcześniej produkował baterie do telefonów komórkowych i aparatów fotograficznych. Jest również właścicielem jednej z największych na świecie fabryk akumulatorów samochodowych.

Renault-Nissan

Ten francusko-japoński producent jest jednym z liderów w tym sektorze w Europie, w szczególności dzięki modelom Renault Zoé i Nissan Leaf, które w 2018 roku były najlepiej sprzedającymi się samochodami.

BAIC

Jest kolejnym chińskim producentem, który w 2018 roku wyprodukował trzy z pięciu najlepiej sprzedających się modeli pojazdów elektrycznych w Chinach. Jego najbardziej znanym modelem jest EC 180.

BMW

Dzięki modelowi i3 niemieckiemu producentowi z segmentu premium udaje się osiągać zyski z inwestycji w elektrykę.

SAIC

Kolejna chińska firma w tym rankingu, tym razem wyróżniająca się tym, że była pierwszym producentem w kraju, który wypuścił na rynek w 100% elektryczny SUV i produkuje pojazd wyposażony w technologię 5G.

Geely

Przed wprowadzeniem na rynek marki Geometry, w 100% elektrycznych pojazdów, która do 2025 roku będzie oferować co najmniej 10 modeli, ten kolejny chiński producent produkował lodówki. Będzie produkował m.in. nowe elektryczne samochody Daimler Smart.

Hyundai-Kia

Południowokoreański producent, który pozostawał w tyle w sektorze elektrycznym, powrócił na rynek otwierając zakład produkcyjny w Indonezji. Grupa ta rozwija również pojazdy napędzane wodorem.

Volkswagen

Niemiecki producent planuje opracować i wprowadzić na rynek ponad 70 modeli pojazdów elektrycznych.

Chery

Ranking zamyka ostatni chiński gracz. Jest on pionierem elektrycznych pojazdów w Chinach oferującym m.in. najlepiej sprzedający się model w latach 2011, 2012 i 2013.


Sojusze strategiczne

Przedstawimy dwa partnerstwa zawarte niedawno przez grupę Nio. Istotnie ważne jest zrozumienie znaczenia tego rodzaju sojuszy zarówno dla wzrostu i rozwoju firmy Nio, jak i dla prawdopodobnego wzrostu kursu jej akcji na giełdzie.

Mobileye

Pierwsze partnerstwo zostało zawarte w 2019 roku przez Nio z grupą Mobileye i dotyczy industrializacji produkcji autonomicznych pojazdów w Chinach. W ten sposób oba przedsiębiorstwa połączyły swoje siły w celu przeprowadzenia industrializacji produkcji autonomicznych pojazdów na poziomie 4 SAE, której głównym celem jest wprowadzenie ich do powszechnego użytku. Oczywiście, o ile partnerstwo to jest ukierunkowane wyłącznie na rynek chiński, przewiduje ono również rozszerzenie marketingu tych pojazdów na inne rynki oraz eksport do innych krajów na świecie.

Total Energy Ventures

Innym ważnym partnerstwem nawiązanym niedawno przez chińską grupę Nio jest współpraca ze spółką zależną grupy Total  „Total Energy Ventures”. Total Energy Ventures jest w istocie funduszem inwestycyjnym grupy naftowej Total. Podpisał on umowę o współpracy z Nio w dziedzinie mobilności w Chinach, której przedmiotem są pojazdy elektryczne, autonomiczne prowadzenie pojazdów i systemy inteligentne, pojazdy połączone z siecią i usługi w zakresie mobilności. Dzięki tej umowie partnerskiej grupa Total będzie mogła brać udział w dynamicznym ekosystemie innowacji w sektorze mobilności w Chinach i nawiązać silne więzi z głównymi graczami innowacji w tym kraju. Fundusz inwestycyjny Total Energy Ventures wniesie wartość w postaci doświadczenia inwestycyjnego na świecie, a grupa Total wniesie wartość w postaci zintegrowanych globalnych rozwiązań niskoemisyjnych. Celem firmy Total jest oczywiście poprawa jej obecności i pozycjonowania w sektorze innowacji w Chinach.

--- Ogłoszenie ---
Handluj akcjami NIO!
76,4% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty na handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Handel CFD z Plus500
Korzyści i mocne strony akcji NIO jako instrumentu giełdowego

Aby zrozumieć, w jaki sposób grupa NIO może odnotować wzrost, a tym samym pośrednio, jak kurs jej akcji może się zmieniać na giełdzie w krótszej lub dłuższej perspektywie czasowej, niezbędna jest dobra znajomość aktualnej sytuacji spółki wraz z jej głównymi mocnymi i słabymi stronami.

Jeśli chodzi o główne mocne stron grupy NIO, które mogą umożliwić jej dalszy rozwój w nadchodzących latach, warto wskazać następujące kwestie:

  • Po pierwsze, jednym z największych atutów tego przedsiębiorstwa jest korzystanie ze wsparcia i finansowania rządu chińskiego, zwłaszcza w zakresie badań i rozwoju, lecz także w zakresie potrzeb sieci użytkowników. Pozwala jej to na znaczne oszczędności i zwiększenie wydajności. Wsparcie rządowe pozwala również grupie uniknąć ograniczeń dotyczących tablic rejestracyjnych pojazdów elektrycznych, a nałożone już ograniczenia powinny zostać zniesione. Ponadto rząd chiński ustanowił bardzo wysokie bariery wejścia na rynek dla producentów pojazdów elektrycznych i zachęca mniejszą liczbę firm, ale za to bardziej konkurencyjnych. Zatem producenci, którzy chcieliby wykorzystać moce produkcyjne innych firm, będą musieli wcześniej zainwestować w badania i rozwój w Chinach co najmniej 4 miliardy juanów, czyli 580 milionów dolarów przez co najmniej 3 lata.
  • Kolejną mocną stroną grupy NIO jest fakt, że jest to pierwsza firma, która opracowała silnik do wysokiej klasy pojazdów elektrycznych w bardzo konkurencyjnej cenie. W związku z tym oczekuje się bardzo silnego wzrostu w segmentach Premium i SUV w bieżącym okresie oraz do 2022 roku. W 2019 roku odnotowano bardzo ciekawy wzrost sprzedaży pojazdów luksusowych w całym sektorze. Zgodnie z prognozami specjalistów z tego sektora na samym rynku chińskim sprzedaż pojazdów elektrycznych powinna osiągnąć 3,6 mln sztuk w 2022 roku.
  • Również perspektywy rozwoju firmy w segmencie pojazdów nowej generacji, które mogą umożliwić grupie zdobycie dodatkowych udziałów w rynku, są raczej optymistyczne. Dotyczy to w szczególności autonomicznej jazdy.
  • Kolejną mocną stroną grupy NIO jest oferowany serwis, który konsumenci uważają za doskonały.
  • Warto także podkreślić, że akcje NIO są również notowane w Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu może korzystać z dodatkowego finansowania, przyczyniając się jednocześnie do międzynarodowej renomy marki.
  • Kolejną mocną stroną Grupy NIO jest brak bezpośredniego prowadzenia fabryki, co pozwala zaoszczędzić na kosztach.
  • Grupa posiada również sieć ładowania NIO Power, która umożliwia jej generowanie przychodów od innych producentów pojazdów elektrycznych i zwiększanie w ten sposób rentowności.
  • Warto również wspomnieć o strategii partnerstw strategicznych, którą NIO wdraża w celu zajęcia pozycji w jak największej liczbie segmentów i dotarcia w ten sposób do szerszego grona odbiorców.
Wady i słabe strony akcji NIO jako instrumentu giełdowego

Przyjrzyjmy się teraz głównym wadom tej akcji, czyli głównym słabym stronom grupy NIO, które mogą zaważyć na jej rentowności w perspektywie krótko lub długoterminowej:

  • Po pierwsze, płynność finansowa grupy jest nadal powodem do zmartwień, a niektóre kwestie są mało przejrzyste.
  • Warto również wspomnieć o tym, że NIO jest wciąż mało znaną marką zarówno w Chinach, jak i przede wszystkim w pozostałej części świata. Tak więc w celu umocnienia pozycji grupa będzie prawdopodobnie musiała zainwestować dużo pieniędzy w marketing.
  • Koszty zainwestowane w badania i rozwój są również bardzo wysokie, a zwrot tej inwestycji nie jest wcale gwarantowany. To samo dotyczy dużych kosztów personelu.
  • Kolejną słabością tej firmy jest stosunkowo młody wiek, a co za tym idzie, nie sprzedała na razie wystarczającej liczby pojazdów, aby zapewnić sobie rozpoznawalność.
  • Należy również zauważyć, że niektóre nowe przepisy prawa w Chinach mogą być niekorzystne dla tej firmy, w szczególności obowiązek nadzoru regulacyjnego.
  • Na niekorzyść NIO działa również słaby rozwój rynku pojazdów elektrycznych na świecie i utrzymująca się niechęć konsumentów do zakupu takich pojazdów, w sytuacji, gdy konkurencja ze strony tańszych pojazdów tradycyjnych jest silna i oddziałuje na spółkę.
  • Ostatnią ważną słabą stroną grupy NIO jest wojna handlowa między Chinami a niektórymi krajami świata, z których pochodzi część elementów niezbędnych do produkcji towarów grupy, takich jak miedź czy wysokowydajne chipy.
Podane tu informacje mają jedynie charakter orientacyjny i nie mogą być wykorzystywane bez przeprowadzenia dokładnej analizy fundamentalnej tego papieru wartościowego, uwzględniającej w szczególności dane zewnętrzne, przyszłe publikacje i wszelkie aktualności fundamentalne, które mogą zmienić te mocne i słabe strony lub uczynić je bardziej lub mniej uciążliwymi. Przedmiotowe informacje nie stanowią w żadnym wypadku rekomendacji do celów przeprowadzania transakcji.

Najczęściej zadawane pytania

Kiedy firma Nio została utworzona?

Firma Nio jest stosunkowo młoda, ponieważ została utworzona w 2014 roku. Została założona przez Williama Li, prezesa Bitauto i NextEV. Firma szybko wyspecjalizowała się w budowie pojazdów elektrycznych wprowadzając na rynek pierwszy model – Nio EP9, który jest elektrycznym supersamochodem o mocy 1341 koni mechanicznych. Firma ma zatem krótką historię, co oznacza, że inwestor może uwzględnić tylko kilka lat działalności.

Jakie firmy zainwestowały w spółkę Nio?

Wiele firm postawiło na sukces Nio i kupiło udziały w tej spółce. Były to między innymi Tencent, Temaesk, Baidu, Sequoia, Lenovo i TPG, które zainwestowały w jej akcje tuż po wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu pojazdu elektrycznego. Następnie w 2018 roku brytyjska firma inwestycyjna Baillie Gifford kupiła ponad 11% akcji tej grupy.

Jakie modele pojazdów grupa Nio wprowadziła już na rynek?

Po wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu – Nio EP9, wkrótce po jego powstaniu, spółka Nio wprowadziła na rynek kilka innych modeli i serii. W 2017 roku firma wprowadziła na rynek swój pierwszy model seryjny, ES8, który jest w 100% elektrycznym SUV-em. Rok później, w 2018 roku, grupa Nio zaprezentowała na rynku swój drugi model – ES6, który jest również SUV-em, ale tym razem kompaktowym i nadal elektrycznym, o długości 4,85 m.

--- Ogłoszenie ---
Handluj akcjami NIO!
76,4% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty na handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Handel CFD z Plus500