Wady i słabe strony akcji Facebook jako instrumentu giełdowego
Jedną z głównych wad akcji spółki Facebooku jest obecny brak skuteczności reklam na stronach portali społecznościowych, co utrudnia przyciąganie nowych reklamodawców, pomimo gwałtownie rosnącego popytu.
Należy również zauważyć, że aplikacja Facebooka na telefony komórkowe, mimo że jej jakość została pozytywnie oceniona przez recenzentów, generuje mniejsze przychody niż jej wersja online, w szczególności z powodu rzadszego klikania w linki reklamowe. Tymczasem użytkownicy portali społecznościowych coraz częściej wolą korzystać ze smartfonów niż z komputerów, co może ostatecznie doprowadzić do spadku rentowności i zwiększenia trudności grupy w przyciąganiu nowych reklamodawców.
Grupa Facebook prowadzi również spory dotyczące legalności, w szczególności w zakresie kwestii prawnych związanych z ujawnianiem prywatności. Pomimo rzeczywistych wysiłków podjętych przez firmę w tym zakresie w ostatnich latach, wykorzystanie danych osobowych przez sieć społecznościową jest nadal kontrowersyjne i może mieć negatywne skutki w przyszłości.
Jedną z ostatnich słabych stron Facebooka jest coraz trudniejsze zmierzanie się z coraz bardziej agresywną konkurencją. To czy utrzyma pozycję lidera w tym sektorze będzie zatem zależało przede wszystkim od jego zdolności do wprowadzania innowacji w celu utrzymania się w czołówce trendów i oferowania funkcji przypadających do gustu szerokiemu gronu odbiorców.
Ponadto, mimo iż grupa Facebook musi zmierzyć się z pewnymi przeszkodami, aby utrzymać wzrost popularności i rentowności, jej cele pozostają osiągalne, a zatem jej akcje są pozytywnie oceniane przez analityków. Warto jednak uważnie śledzić aktualności grupy subskrybując kanał lub korzystając ze specjalnej strony, na przykład strony brokera internetowego, ponieważ akcje te bardzo silnie reagują na skutki publikowanych wiadomości.