Ogólna prezentacja spółki Activision Blizzard:
Grupa Activision Blizzard jest obecnie jednym z największych twórców i wydawców interaktywnych gier wideo oraz oprogramowania na konsole i komputery.
Większość obrotu generuje z wydawania gier, przy czym przede wszystkim ze sprzedaży produktów, a w drugiej kolejności ze sprzedaży abonamentów i licencji. Grupa wydała gry Call of Duty i Warcraft.
Activision Blizzard generuje większość swoich obrotów w Ameryce Północnej i w Europie.
Poznaj konkurencję akcji Activision Blizzard:
Świat gier wideo stale się rozwija umożliwiając innowacyjnym firmom, takim jak Activision Blizzard, odniesienie sukcesu pomimo istnienia konkurencji. Konkurencja ta jest jednak szczególnie silna, co sprawia, że grupa Activision Blizzard musi nieustannie walczyć o zdobycie udziału i utrzymanie go na rynku. Aby dobrze wykonać analizy fundamentalne kursu akcji Activision Blizzard polecamy poznać głównych twórców i dystrybutorów gier wideo, czyli bezpośrednich konkurentów tej firmy, których przedstawimy poniżej.
- Microsoft: Activision Blizzard jest obecnie czwartym co do wielkości sprzedawcą gier wideo na świecie pod względem wysokości obrotów. Grupę wyprzedzają spółki Tencent, Microsoft i Sony, które zajmują trzy pierwsze miejsca w rankingu.
- Inni konkurenci: Tuż za nią plasują się inni poważni konkurenci, tacy jak Apple, Electronic Arts, Google, NerEase, Warner Bros, King, Nintendo, Nexon, Mixi, Take-Two, GungHo, Square Enix, Dunsey, Ubisoft, Konami, DeNA, Facebook, Zynga, Sega, NCsoft i Bandai Namco.
Sojusze strategiczne zawarte przez grupę Activision Blizzard:
Na zakończenie artykułu przedstawiamy kilka ważnych partnerstw zawartych ostatnio przez Activision Blizzard.
- Sony: W 2015 roku Activision Blizzard nawiazała współpracę ze swoim bezpośrednim konkurentem Sony w ramach rozwoju gry wideo Call of Duty.
- Facebook: W 2016 r. przygotowując się do wejścia do branży e-sportu firma Activision Blizzard podpisała ważne partnerstwo z Facebookiem w zakresie promowania i rozpowszechniania treści na platformie tego portalu społecznościowego.
Korzyści i mocne strony akcji Activision Blizzard jako instrumentu giełdowego:
Przede wszystkim grupa Activision Blizzard ma bardzo dobrą pozycję na globalnym rynku w swoim sektorze działalności. Jest obecnie jednym ze światowych liderów na rynku gier komputerowych posiadając 5,8% udziału w rynku, który co roku odnotowuje wzrost o około 1,4%, co według prognoz powinno trwać przynajmniej do 2020 roku.
Grupa posiada również lojalnych klientów. Przykładowo Activision Blizzard organizuje co roku doroczną konwencję w całości poświęconą jej grom i produktom pochodnym, która przyciągają graczy z całego świata, a bilety na nią wyprzedają się w ciągu zaledwie kilku minut. Taki napływ gości świadczy więc o zainteresowaniu szerokiego grona odbiorców tą firmą oraz o sile obecnego i przyszłego popytu. Stanowi to gwarancję długoterminowej lojalności i przyszłej sprzedaży, ponieważ niektóre gry są bardzo oczekiwane przez fanów.
Grupa Activision Blizzard zbudowała solidną reputację przede wszystkim dzięki pielęgnowanej od lat jakości relacji z klientami. Stara się, aby czas oczekiwania na odpowiedź na pytanie zadane online był ograniczony do minimum. W tym celu stworzyła kilka systemów śledzenia i oceny jakości usług swoich pracowników i doradców, dzięki czemu jest w stanie poprawić ich wyniki w zakresie zdolności reagowania. A wiadomo, że gracze nie lubią czekać, gdy nie są w stanie zainstalować lub uruchomić nowej gry lub gdy utknęli w grze. Przywiązywanie wagi do satysfakcji klientów jest prawdziwym plusem dla wizerunku firmy.
Co więcej, grupa Activision Blizzard może również liczyć na prawa własności intelektualnej, które przynoszą pożytki dzięki różnym franczyzom. Grupa rozwinęła i edytowała gry, które stały się prawdziwymi must-have dla entuzjastów, takie jak World of Warcraft czy Diablo. Możemy więc stwierdzić, że grupa posiada realną zdolność do tworzenia uzależniających gier, które z dużym prawdopodobieństwem odniosą ogromny sukces wśród graczy na całym świecie.
Wady i słabe strony akcji Activision Blizzard jako instrumentu giełdowego:
Po pierwsze, chociaż konkurencja w płatnych grach pozostaje stosunkowo ograniczona, a pozycja lidera grupy Activision Blizzard w niektórych segmentach pozostaje nienaruszona, wynikom spółki coraz bardziej zagraża inna forma konkurencji. Chodzi oczywiście o darmowe lub tanie gry opracowywane przez niezależnych programistów, które przyciągają coraz więcej graczy na całym świecie. W wyniku wzrostu liczby darmowych lub tanich gier liczba abonentów grupy Activision Blizzard może w najbliższych latach drastycznie spaść. Firmie może być bardzo trudno się wypozycjonować w tym rodzaju gier lub obniżać ich ceny ze względu na wysokie koszty rozwoju niektórych licencji.
Niektórzy analitycy z sektora gier wideo wyjaśniają również, że grupa Activision Blizzard może wkrótce ponieść konsekwencje braku nowych wersji swoich flagowych produktów, na których opiera się od wielu lat. Z niektórych licencji, które są nadal rentowne, spółka korzysta od ponad 20 lat i powoli przestaną przynosić zyski. Na tę chwilę Activision Blizzard nie ogłosiła jednak jeszcze żadnych prawdziwych nowości, które mogłyby zakłócić rynek, jak było w przypadku niektórych z jej starszych gier. W przypadku braku nowej wersji czy nowego hitu w branży gier grupa może więc stracić część swoich graczy, nawet tych najbardziej lojalnych, których uwiodą konkurencyjne gry oferujące coś nowego. Dotyczy to również szybkości wprowadzania na rynek nowych gier grupy lub nowych części jej głównych licencji. Bardzo często mija kilka lat między zakończeniem jednej części a wydaniem następnej, co może sprawić, że fani stracą cierpliwość i ponownie zaczną grać w konkurencyjne gry. Należy pamiętać, że rekordowy czas oczekiwania pomiędzy dwoma grami z tej samej sagi wyniósł 8 lat i dotyczył przejścia z Diablo II do Diablo III.